Українська література

 Мензатюк Зірка Захаріївна (1954), українська дитяча письменниця

 читати повість



Оповідання „Каторжна“ Бориса Гріненка


Готуємося до іспиту чи ЗНО

http://www.ukrlitzno.com.ua/


Алгоритм підготовки для учасника тестування

Враховуючи специфіку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, його мету і завдання, формулу успішного проходження тестування з будь-якого предмета можна виразити приблизно так: «систематизовані знання, сформовані предметні компетентності + досвід роботи з тестами». Щоб оптимізувати процес підготовки, варто діяти за таким алгоритмом:
1.     Ознайомитися з програмовими вимогами ЗНО, що стосуються певної теми.
2.     Опрацювати відповідні параграфи у підручнику (підручниках).
3.     Опрацювати тренувальні тести (виконати завдання, перевірити правильність виконання, зробити висновки щодо повноти засвоєння матеріалу теми).
4.     Повернутися до опрацювання теоретичного матеріалу, якщо результати виконання тренувальних тестів показали таку необхідність.
Обираючи літературу для підготовки, звертайте увагу:
·                   на наявність грифів, які засвідчують, що те чи інше видання рекомендовано до використання Міністерством освіти і науки молоді та спорту України, Українським центром оцінювання якості освіти,
·                   на рік видання (перевидання) посібника,
·                   на те, за специфікацією якого року укладені тренувальні вправи.
Уся інформація щодо проведення ЗНО оперативно розміщується на сайті Українського центру оцінювання якості освіти



Як успішно впоратися з тестом

Пропонуємо майбутнім учасникам зовнішнього незалежного оцінювання на етапі підготовки опанувати тестові стратегії, які допоможуть успішно впоратися з тестом з географії.
1. Виконуйте тест послідовно, починаючи з першого завдання.
2. Ознайомтеся з інструкціями, які містяться на початку кожної форми тестових завдань. Відповідайте тільки після того, як Ви зрозуміли правила виконання завдань певного формату.
3. Читайте уважно умову завдання, здобувайте із неї максимум інформації. Не намагайтеся зрозуміти умову лише за першими словами й добудовувати кінцівку у власній уяві.
4. Поміркуйте над усіма варіантами відповідей, виключайте ті, що здаються Вам маловірогідними. Позначайте правильні відповіді спочатку в тестовому зошиті, використовуючи його як чернетку.
5. Пропускайте важкі або незрозумілі завдання, навчальний матеріал яких Вам невідомий. Пам’ятайте, що у тесті знайдуться такі, з якими Ви обов’язково впораєтеся.
6. Вивчіть структуру бланку відповідей до тесту, правила запису відповідей на завдання різних форм. Записуйте до бланка лише правильні, на Вашу думку, відповіді.
7. Ознайомтеся з правилами виправлення помилок. Будьте уважні й обережні!
8. Контролюйте час роботи над тестом. Сплануйте свою діяльність таким чином, щоб встигнути пройти всі завдання тесту. Якщо залишиться час, поверніться до завдань, які Ви пропустили.
9. Намагайтеся виконати якомога більшу кількість тестових завдань.

Як працювати над виконанням тестових завдань різних форм

Звертаємо Вашу увагу на те, що різні форми тестових завдань передбачають різну тактику їх виконання. Пропонуємо Вам поради з виконання тестових завдань різних форм.
Виконуючи завдання з вибором однієї правильної відповіді, поміркуйте, які знання (поняття й терміни, причини і наслідки процесів або явищ) необхідно залучити до його розв’язання. Якщо Ви не впевнені в правильності обраної відповіді, поміркуйте над усіма варіантами, виключте неправильні відповіді й прийміть остаточне рішення.
·                   Якщо завдання передбачає роботу із  картою або  картосхемою, розгляньте умовні знаки на карті (картосхемі), визначте зображення, встановіть відповідність картографічної інформації запропонованим варіантам відповіді й визначте серед них оптимальний.
·                   Під час виконання завдання, пов’язаного з аналізом ілюстрацій або фотографій, уважно розгляньте зображуване, звертаючи особливу увагу на деталі, які можуть наштовхнути Вас на визначення правильної відповіді на запропоноване завдання.
Виконуючи завдання на встановлення відповідності між поняттями та їх визначеннями, назвами процесів та їх наслідками, причинами виникнення тощо, утворіть спочатку ті логічні пари, в правильності яких впевнені, потім визначте найбільш оптимальні варіанти з тих, що залишилися.
Працюючи із завданнями на встановлення правильної послідовності, звертайте увагу на принцип побудови послідовності, зазначений в умові завдання, адже дотримання саме такого принципу є запорукою успішності виконання завдання такої форми
Завдання множинного вибору з короткою відповіддю перевіряє сформованість умінь групувати інформацію за вказаною ознакою, Відтак – виконуючи завдання такого типу, варто спочатку пригадати загальну характеристику поняття, явища чи процесу, про які йдеться в умові, а вже потім проаналізувати наведені у завданні положення з огляду на їхню відповідність отриманій (пригаданій) характеристиці.

Немає коментарів:

Дописати коментар