вівторок, 7 червня 2016 р.

10 причин регулярно читати

Приблизно половина американських п'ятикласників читає до чотирьох хвилин у день, ще третина - не більше двох хвилин, 10% не читає ніколи і нічого. Ця ж вікова група проводить перед екраном телевізора в середньому 2-2,5 години на день. Це погано!!! Ми знайшли 10 наукових досліджень, які доводять необхідність регулярного читання в юному віці.


Тренажер для розуму
Колектив французьких учених під керівництвом когнітивного психолога Станісласа Деене з'ясував, що при читанні задіяно більшість вищих зон мозку. У людей, які багато читали і писали в дитинстві, у зрілому чи похилому віці зниження розумової активності на 15% нижче, ніж у тих, хто в своєму житті вкрай рідко «займався зарядкою для розуму». Читання - одна з найкращих вправ, яка дозволяє підтримувати у формі весь мозок.

Зниження ризику розвитку хвороби Альцгеймера
Ізраїльський нейробіолог доктор Інна Слатcкі стверджує, що 30 хвилин читання в день у юному віці знижує ризик розвитку хвороби Альцгеймера на третину.

Відновлення психічного здоров'я
На початку XX століття з'явився новий метод психотерапії, що використовує літературу як одну з форм лікування словом - бібліотерапія або лікування читанням. Американський соціолог Дженіфер Боумен на річних зборах Американської соціологічної асоціації презентувала результати дослідження, які свідчать про ефективне застосування бібліотерапії для поліпшення психічного стану людини. У дослідженні брали участь діти із затримкою психічного розвитку, розладами мови, синдромом дефіциту уваги і гіперактивністю. Вона прийшла до висновку, що бібліотерапія має позитивний вплив на цих дітей.

Зняття стресу
Дослідження нейрофізіолога Девіда Льюїса з США довели, що найефективнішим "антистресом" є саме читання. 6 хвилин достатньо, щоб розслабити м'язи та скоротити частоту серцевих скорочень. Читання обігнало такі методи, як прослуховування музики, чаювання і прогулянка.

Відновлення після травм мозку
Відомий автор методики розвитку «з пелюшок», лікар фізіотерапевт Глен Доман довгі роки працював із дітьми з уродженими травмами мозку. Він прийшов до висновку, що читання допомагає відновити пошкоджені ділянки мозку. Його багаторічний досвід показав, що діти 2-5 років з мозковими травмами були здатні навчитися читати, більше того - розуміти прочитане.

Ефект Матвія
«Всякому маючому дасться йому та й додасться, а у незаможного забереться від нього й те, що має». Євангеліє від Матвія, гл. 25, ст. 29
Канадський дослідник психолог Кейт Станович у результаті спостережень за учнями середніх шкіл звернув увагу на певну закономірність. Діти, які з перших кроків навчання читання домагаються успіхів, надалі демонструють високу успішність, підвищення ерудиції рівня культури, і в дорослому житті виявляються в кращому становищі порівняно з тими, хто в початковій школі на уроках читання не відзначався. Останні, навпаки, рік від року демонструють зниження успішності, поповнюють ряди двієчників з усіх предметів. Вони частіше від інших кидають школу до закінчення навчання і в дорослому житті частіше вливаються в армію невдах.

Розвиток емпатії
Письменник Ніл Гейман стверджує, що художня література породжує емпатію. Коли ви дивитеся телепередачу або фільм, ви дивитеся на речі, які відбуваються з іншими людьми. «Художня проза - це щось, що ви виробляєте з літер і розділових знаків, і ви, ви один, використовуючи свою уяву, створюєте світ, населяєте його і дивитеся навколо чужими очима. Ви починаєте відчувати речі, відвідувати місця і світи, про які ви б і не дізналися. Ви дізнаєтеся, що зовнішній світ - це теж ви. Ви стаєте кимось іншим, а коли повернетеся у свій світ, щось у вас трошки зміниться».

Розвиток терпіння
Американський соціолог Нейл Постмен стверджує, що читання - складний процес розшифровки написаного, що вимагає і розвиває терпіння: «Події розгортаються повільно, речення за реченням, абзац за абзацом, сторінка за сторінкою, послідовно і логічно, але абсолютно непередбачувано. Кожному читачеві потрібен різний час, щоб вникнути в зміст написаного, оцінити ті події і поміркувати над ними». У той же час всього за одну годину на екрані телевізора може промайнути більше тисячі зображень різного характеру, практично не залишаючи глядачеві часу поміркувати над тим, що він дивиться.

Розвиток уяви
Всесвітньо відомий дитячий психотерапевт Бруно Бетельхейм говорив, що телебачення підкорює уяву, а не розширює її. Хороша книга одночасно розвиває і звільняє мислення. Читання книг - дуже ефективний спосіб для розвитку творчої уяви. Під час читання відбувається активна візуалізація того, що читає дитина. Так як крім букв, з яких складаються слова і речення, вона не отримує ніякої додаткової інформації, то їй доводиться уявляти собі картинку того, що відбувається.

Поліпшення мовних навичок і грамотності
Читаючи книги авторів, які дуже добре пишуть, людина тим самим учиться і звикає грамотно і зрозуміло висловлювати свої думки. Читання не тільки вимагає володіння мовними навичками, а й удосконалює їх, оскільки вміння читати нерозривно пов'язане з мовою і письмом. «Найпростіший спосіб гарантовано виростити грамотних дітей - це навчити їх читати», - стверджує письменник Ніл Геймен.







Немає коментарів:

Дописати коментар